barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Chaos in Catalonia.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
En samling är ett mycket bra sätt att hitta nya band. En idealisk famling ska innehålla en bra blandning av gamla favoriter, nyare favoriter och band man inte känner till så bra.
 
Och så måste jag säga att den här skivan är, även om jag inte har överdrivet bra koll på de jag skulle kunna kalla favoriter sedan tidigare.
 
Skivan börjar lite "street punk aktigt" med Secret Army och Von Dänikens innan Acero Condal Oi:ar till det lite, dock med lite oroväckande metalgitarr innan det fortsätter med ja...street punk, en epitet jag egentligen inte gillar men har svårt att sluta att använda och jag tror folk vet hur jag menar när jag använder ordet. Kanske lite för mycket av just den varan på den här skivan för att riktigt fånga mitt intresse.
 
Alla band utom Gundown bidrar med två spår var och segrande ur striden blir The Bite med sin lite mod-doftande Tv personality och en okej covern på Concrete Jungle. Och faktiskt Von Dänikens som bidrar med en fart jag många gånger saknar på skivan.
 
Ingen dålig samling, inte alls-men inte mycket som står ut och en del flyter samman.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: