barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Anger is an energy.

Kategori: Böcker.

 
Att John Lydon är smart och alltid har och haft mycket att säga visste jag sedan gammalt. Så när jag hittade den här nya självbiografin så knep jag den givetvis direkt. Att det redan fanns en, No Irish-No blacks-No dogs visste jag i ärlighetens namn inte men den här är alltså ny och inte samma bok under nytt namn.
 
Och visst var det en fröjd att läsa. När jag läser en riktigt bra bok så är det sådär att jag inte vill sluta läsa, men nästan tvingar mig själv att göra det för jag vill inte att den ska ta slut.
 
Det är mycket humor, mycket tankar om det mesta-allt från musik och politik till livet och föräldraskap. En del saker visste jag givetvis redan, som att han drabbades av sjukdom vid 7 års ålder och i princip glömde allt från sitt liv innan sjukdomen. Samt att han inte hade mycket till övers för Joe Strummer efter att The Clash slog igenom...
 
...men det är mycket jag inte visste (såklart) som det är kul att läsa om. Bland annat att han provspelade för huvudrollen i Quadrophenia och har släppt en massa dansmusik (läs:rave) under alias.
 
Inte helt oväntat ligger tonvikten på PIL vilket inte är konstigt men såklart en del om Sex Pistols och faktiskt så avlivas en del rykten/myter om just det bandet. Det finns en massa kul historier som jag gärna skulle vilja avslöja men....ta och läs boken istället.
 
Så får du bland annat veta vem han ville skulle spela honom i filmatiseringen av No Irish-No blacks-No dogs (som aldrig blev av) Du kan aldrig gissa....
 
Över 500 sidor ren och skärt nöje.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: