barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Sardo Numspa-Efter mycket om och men.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Punk på svenska, eller bör man skriva "skånska"? Ett band jag inte hade hört innan Secondclass Kids skickade skivan men det tackar jag för att den kom för det är en väldigt jämn skiva.
 
Snabbheten för tankarna till Asta Kask, texterna för tankarna till Strebers. Sången är snabb och emellanåt känns det bara är en tidsfråga innan de börjar ösa på i värsta hardcore-stil. Den innehåller lite ska-takt på gitarren då och då så skivan blir intressant på det viset.
 
Även om skivan som sagt är jämn så tar det lite tid innan vissa låtar sticker ut och skivan innehåller i min mening inga riktig hits sådär utan det är i stort mycket jämnt skägg, på gott och ont.
 
3 bästa spåren blir dock:
 
 Alla vill till himmelen (nej, det är inte en cover), Botten upp och Kalla golv.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Pungk lasse säger:

    inga hits? skitsnack

    2015-11-05 | 22:14:43
  • MM säger:

    Jag har min åsikt-du har din.

    2015-11-06 | 06:20:17

Kommentera inlägget här: