barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Bats Out-Flying blind (Pirate Press)

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Kommer det inte väldigt många bra band från Kanada just nu? Det tycker jag nog, eller så har jag levt i mörkret ganska mycket angående det men om det nu är så...så är jag helt klart på g att vakna. Eller ska jag säga: Tända lampan ordentligt.
 
Bara med bandnamnet så har dessa snubbar halva inne hos mig. Mitt första möten med dom var på en samling och att kolla upp dom närmare visar sig vara en lyckoträff.
 
Bandet blandar på denna 4-låtars ep fräsch streetpunk med lite rock n roll vibbar ala Hudson Falcons och The Bruisers. Ungefär hälften-hälften och det ger ett bra varierat intryck. Något som mer gör just det är att det inte bara är en sångare utan två, i alla fall i två av spåren. Men varför många band just nu envisas med att till viss del pitcha sina röster är för mig ett mysterium.
 
Bäst är titelspåret, som är mer regel än undantag samt Fuck your politics där de nästan låter som The Casualties och/eller Blanks 77. Textmässigt slår de inte in några dörrar men vad gör det när det svänger såhär?
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: