barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Den Sista Resan-S/T.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Ibland när man är på spelningar där folket lyser med sin frånvaro, och spelningen är skitbra så tänker jag: "Arma satar  som missar det här"
 
Så tänkte jag när jag såg Jonas och Reidar i Västerås för 2 år sedan. Och det tog inte lång tid innan jag tänkte "det här måste ju släppas på skiva"
 
Och nu är det här, i form av musikkollektivet Den Sista Resan, som är "ett musikkollektiv som sträcker sig från Stockholm till Borås". Här i digital form som kan hittas på bland annat I-tunes och Spotify.
 
3 låtar varav de två första är ganska mycket soul i lugnt tempo där jag kommer på mig själv att referera aningen till Stefan Sundström. Det låter ganska mycket i stil med Gatorna brinner i natt av Hyrda Knektar (där Reidar ingår).
 
Mest förtjust blir jag i Pisseberget där det verkligen är en halvbitter fylletrubadur på sång (Jonas) Som lika gärna kunde ha varit en punktext.
 
En bra ep kort och gott, jag ser fram emot att få höra mera.
 
Och den fysiska sjuan kommer i början av nästa år.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: