barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Adam Nilsson & Insatsstyrkan-Systemet e problemet.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Efter den nyligen släppta ep:n Och vi som tyckte socialdemokratin var en dålig ide så är Adam Nilsson & Insatsstyrkan tillbaka. Nämnda ep tyckte jag hade sina onödiga stunder med en del demospår som kändes rätt..ja, onödiga som sagt men med den här skivan så förlåter jag dom för det.
 
Och med risk för att vara tråkig så är det inte så mycket att orda om här. Och jag vill ogärna bedöma på gamla meriter men på gott och ont har jag rätt svårt att inte tänka på Tysta Mari och viss del Stilett här. Och det är inte bara för att det är samma frontman utan för musiken är väldigt snarlik mellan varven. Dock mer Tysta Mari mer än Stilett. Gillar man nämnda orkestrar så tror jag inte man blir besviken. Det låter dock inte "samma lika" som dom även om det känns igen. I brist på bättre förklaring.
 
Och det är bra, där favoriterna är Du är inte min vän, Nitad utan en spänn och 112. Fast det är svårt att välja och jag gillar även Ekon av reggae samt Digga Clash-och de som känner mig lär knappast vara förvånade över just det. 
 
Som "vanligt" när Adam är i farten så känns texterna väldigt personliga och sidådär lagom mörka och det tycker jag är en del av både tjusning och styrka.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: