barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Död Romans-Idioter och dårar.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Död Romans gick rätt in i hjärtat på mig från första stund. Och tydligen många andras också för jag vill minnas att redan på bandets andra spelning så var det många som redan kunde texterna utan att bandet varit så flitiga med att sprida sin musik via t.ex sociala medier.
 
Den här skivan, som kommer finnas till försäljning lagom till bandets spelning med Strebers den 18:e september - innehåller 9 låtar där jag har otroligt svårt att nämna en runt tre stycken "bästa" spår, helt enkelt för det är så djävla bra rätt igenom.
 
Men från de gånger jag sett dom så minns jag från då, och gillar lika mycket nu bland annat Aldrig som mej, Hjärta av guld samt Blod, svett och tårar.
 
Och en ny favorit bland favoriterna blir helt klart Hellre kvar där det även är lite hardcoreliknande ifyllnad i sången.
 
Och hur låter det då?
 
Tja, som gammal hederlig svensk punk i stil med Ebba Grön och kanske till viss del KSMB. Med lite vibbar av band som Social Distortion och US Bombs.
 
Texterna är verkligen bandets starka sida och de känns väldigt personliga, vilket i och för sig kan vara för att jag är lite bekant med en och en annan i bandet.
 
Det här bandet har potential, och kan helt klart bli något. Jag hoppas de inte drabbas av "Västeråsförbannelsen" att det blir raketfart med gig utomsocknes för att sen bara rinna ut i sanden.
 
Finns på bandcamp än så länge men det fysiska släppet kommer som sagt inom väldigt kort.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: