barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Jello Biafra & Soul Allstars-Walk on Jindal's Splinters

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
En av punkens mest talföra och karismatiska personer-Jello Biafra ger sig på ett knippe soul och garagerock klassiker med rötter i New Orleans (något jag fick läsa mig till). Med ett storband i ryggen och Biafras väldigt speciella sångsätt så blir det här helt klart en kul upplevelse och en bra skiva. 
 
Då jag som sagt fick läsa mig till låtarnas ursprung så är det kanske inte konstigt när jag säger att jag inte känner igen vidare många. Mest känd är väl House of the rising sun och den görs klart bra i Jello-tappning. Övriga låtar jag känner igen mest för att det gjordes covers på dessa under 60-talet är Working in a coal mine och Dont mess with my toot toot .
 
Det är mycket bra ljud och bra drag i nästan alla låtar, såväl som garage-låtarna som i soul-låtarna.
 
Bäst är Judy in diguise, Bangkok och Land of 1,000 dances.
 
Så gillar du Jellos röst och låtar med bra drag trots att du kanske inte normalt är inne på den här sortens musik-ta en chansning.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: