barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Nya given-S/T.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Senast jag skrev om Nya Given var i samband med deras medverkan på Turist i tillvaron # 8. Och det var just det där med att jag tyckte mig känna igen Pontus röst....som vi efter en blött kväll i Malmö försökte lokalisera varifrån och då kvällen var som sagt blött så kom väl bägges poänger fram sisådär. 
 
Men efter ett tag kom jag på att debn påminner om Nicke i The Disputes, och därmed var det ur världen. Och nog om det.
 
Den här ep:n är, precis som det lilla jag hört innan-bra med arg sång och bra gitarr. Texterna behandlar gamla helderliga ämnen som vår kära ordningsmakt (Kårens trygga famn) och rika människor (Bonus, skivans bästa spår) bland annat.
 
Och när jag ändå är halvvägs så kan jag lika gärna nämna att vi nog alla känner igen typen i Du har fel och avslutande Ansiktsvåldtäkt är en tänkvärd låt om facebook. De har det ganska annorlunda instrumentet kazoo med i två av låtarna som de väl är ganska ensamma om förutom Macc Lads? Ett rätt kul inslag som gör att dom står ut.
 
En bra ep som släppts i 200 ex, jag ser fram emot att höra mera och att se dom live.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: