barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Danzig-Skeletons.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
 
Det var så länge sedan jag lyssnade på Danzig att jag inte ens kan minnas hur han brukar låta. Eller ja, Glenn är alltid Glenn och för mig så krävs det att jag är på rätt humör för att klara hans sång någon längre stund. Och gällande sången på denna skiva så är den emellanåt ganska så fruktansvärd. Och som sagt-mitt minne är dåligt men brukar hans verk låta så här mycket replokal?
 
Något som inte kan diskuteras eller filosoferas om är hans textskrivande-för här är det bara covers. Från bland annat The Troogs och ZZ Top till Elvis Presley och Aerosmith.
 
Hälften har jag inte ens hört i original men de jag gillar och som han gör bra är Devils angels som låter mycket Misfits, With a girl like you och Crying in the rain.
 
Resten då?
 
...låter mest för djävligt och är ena riktiga sömnpiller.
 
Jag vill inte vara så hård att säga att han nu borde lägga ner men jag undrar om inte hans ideer börjar ta slut nu.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: