barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Garry Johnson-Punkrock stories & tabloid tales.

Kategori: Böcker.

 
 
 
Punkpoeten, kanske mest känd för The Voice of Oi och några liknande dikter under första Oi-vågen-har släppt en självbiografi som jag givetvis inte var sen att kolla upp. Johnson som jag inte vet så mycket om förutom det jag nyss nämnde och med tanke på hur den här boken är skriven och hur han framställer sig själv...så kanske jag levt helt under en sten?
 
Boken kör inte enligt kronologisk ordning, vilket var intressant i början måste jag säga. Men väldigt fort-redan efter knappt 30 sidor så har författaren upprepat sig mer än en handfull gånger om samma tre-fyra ämnen. 
 
....och tyvärr fortsätter det så. 
 
Majoriteten av boken handlar om hans äktenskap och dess uppbrott med katastrofala personliga följder, om hans karriär som bluffande "journalist" och vilka människor han känner/är bekant med/träffat. Och ofta gällande det sistnämnda så känns det som ett pubertalt skrävlande och i stort så verkar Johnson ta sig själv på alldeles för stort allvar-även om han har självinsikt gällande sina brister men....
 
Nej, jag vill gärna använda ordet "bottennapp" men inte är det långt ifrån.
 
Kort sagt: Tjatig, namndroppande av namn som ska impa på vem? och lite väl mycket "äkta cockney mer från gatan än någon annan".
 
Några få intressanta historier om Bushell och lite andra punkprofiler men det räcker inte på långa vägar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: