barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Hyrda Knektar-Vi kommer att dö men först ska vi leva.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Då det har varit en babyboom i bandet så trodde jag inte att Hyrda Knektars nya skiva skulle komma såpass fort efter förra släppet Höstrebell.
 
Tji fick jag men det är jag glad för.
 
Det här är i mina ögon och öron bandets bästa släpp hittills. Bandet känns igen med sin pop-ådra blandad med punk och melodierna samt refränger sätter sig direkt.
 
Textmässigt så låter de lite bittrare än förut-eller ska jag säga "argare med all rätt"?. Texterna får mig emellanåt att tänka lite på Sabotage..och övertolka innehållet till viss del.
 
4 egenkomponerade spår där jag gillar alla, främst För de gamla, för de sjuka, för de unga om jag måste välja.
 
De bjuder även på två covers-Allt som är ditt (Säkert) där Nicole sjunger-jag ska dock inte skriva något om hennes utstrålning denna gång då två gånger kanske är lite för mycket (och creepy?)....skämt åsido.
 
Samt....en försvenskad akustisk version av Where are they now-och om du som läser undrar vilka som gjort originalet...så läser du helt klart fel blogg.
 
Ett av de bästa släppen i år hittils helt klart. Som tur var fick jag tag på utgåvan som inkluderade cd också....annars hade vinylen helt klart börjat bli sliten redan.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: