barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Motörhead-Bad magic.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Skiva 22 för Motörhead och den som tyvärr blev bandets sista. De senaste skivorna har varit lite av en axelryckning för mig då det varit sådär: Man vet vad man får och det är väl inte alltid en bra sak kanske.
 
Sen ska jag i ärlighetens namn inte garantera att jag gillar skivan lite extra just för att det blev sista. För säkert är det lite så. Lite gråtmilt.
 
Kompromisslöst, inte direkt hjärnkirurgi utan ös från början till slut, förutom i Til the end. Främst gillar jag den, Victory or die samt Shoot Out All Of Your Lights. Annat mer eller mindre värt att notera är ett gästspel av Brian May (Queen) och en märklig avslutning med en cover på Sympathy for the devil. Covers på skiva är inte direkt ett favoritfenomen hos mig såvida det inte är något speciellt och sen kan det ju ha någon djupare mening för bandet-vem vet men själv fick jag inte direkt något ut av den.
 
Den bästa skivan sen Hammered .

Kommentarer


Kommentera inlägget här: