barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Projekt 9-Vi är bättre än dig.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
Och där kom debutalbumet som jag och säkert många andra väntar på. Och jag blev inte besviken direkt, snarare tvärtom. En mycket bra skiva där likheterna med Antipati i en del av texterna är slående-jag ska tillägga att Projekt 9 dock står på egna ben och knappast apar efter.

12 låtars ös med refränger som sätter sig och sköna basgångar och körer. Erik gör en bra insats på sång och imponerar med att sjunga ganska snabbt många gånger utan att det låter som Smurfsång, som tyvärr det blir av en del band. Textmässigt är det en del supa och minsantropi-det förstnämnda blir ibland en balansgång-främst på svenska-att det ofta blir pubertalt men icke här. Vem har liksom inte varit där så som texten lyder till En vanlig helg?

Ett stort plus till Så djävla ful som behandlar en "subkultur" som jag inte ens vill nämna med namn och ska jag droppa en knippe favoriter så blir det i nuläget titelspåret, Politiker och Storebror men alla låtar är bra. 

Två av spåren är försvenskade covers på The Restarts och 4-skins och även dessa sitter fint.
 
En mycket bra skiva helt enkelt och jag vill se dom live igen snarast m;jligt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: