barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Reconquesta - Recupera el que et pertany

Kategori: Skivrecensioner.

 
Jag hoppas jag får till alla fakta rätt här, har jag förstått rätt så är det här en andra press (och cd-versionen) av bandets första platta. Ett band jag inte kände till innan men sett namnet på och första intrycket var-utan värdering att omslaget doftar mycket 80-tal och RAC (och nej, jag säger inte att dom är RAC).
 
Ofta när det gäller mig och icke engelskspråkig Oi är att jag har svårt att ta till mig det ibland. Och så var det lite här i början. Musikaliskt tipp topp-sådan där Oi jag verkligen gillar och visst satt många refränger direkt och produktionen är bra...men det kändes lite som att låtarna klumpades ihop då jag som sagt inte kan språket...även om texterna faktiskt finns översatta i insticksboken.

Men!
 
Det ordnade upp sig och efter en handfull lyssningar så satt skivan helt och jag la en del låtar på minnet på denna mycket bra skiva. Som Hereus De La Conquesta, Perdut och Skinheads Catalans för att nämna några. Mycket traditionella och klassiska texter och en stor dos patriotism.

Farligt nära full pott på denna skiva utgiven av PST

Kommentarer


Kommentera inlägget här: