barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Arthur Kay-Watching the rich kids

Kategori: Böcker.

 
 
Vafalls? Kom inte denna bok ut 1992 kanske någon tänker.
 
Jodå, på anrika ST Publishing och varför recenserar jag då den här?
 
Just för att jag anser att Arthur Kitchener är en hjälte som kämpat på sedan 60-talet utan att få det erkännandet han är värd. Diverse faktorer har spelat in, både otur och alkoholism (som han drabbades av i väldigt unga år)
 
Ett exempel som är ganska känt angående hans otur är att han hade en ska-singel på g, Ska wars-som pga strul hann köras om att The Specials-Gangsters och Madness The Prince. Och Arthur avfärdades på sina håll som någon som hoppat på en trend.
 
Jag kan inte låta bli att undra hur det hela hade sett ut om han hunnit ut först.
 
Den här boken är ingen tegelsten, endast 104 sidor men jag anser många gånger att det räcker så-lika ofta som jag tänker att den borde varit längre.
 
Så är du intresserad av att följa hans upptäckande av sin största inspiration Dion, hans dagar som mod, hans dagar i Last Resort och allt därimellan så får du väl greppa den om du lyckas hitta den begagnad någonstans.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: