barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Del III-Guds dotter.

Kategori: Skivrecensioner.

Innan jag ger mig på att recensera denna (digitala) skiva, som kommer bli en kortfattad recension så ska jag förklara varför den blir rätt kort.
 
Att skriva om hjärta och smärta är inget fel. Alla är vi människor och råkar ut för sådant. Dock så är det skillnad på hur till exempel Tom Waits och Shane Macgowan gör detta..och att skriva låtar i stil med "åh det är så synd om mig och jag mår så dåligt"...med offermentalitet.
 
Hör sådant, hjärta och smärta-hemma inom punk då?
 
Visst kan det funka, såvida det inte blir just offermentalitet. Sådant anser jag aldrig ska förekomma inom punken. Erkänna att livet inte är en dans på rosor alla gånger är en sak, men för mig handlar punk bland annat om att gå rakryggad ur sådant och sparka livet på testiklarna (eller äggstockarna om ni så vill)
 
Så...Del III då, som släpper denna ep digitalt den 15 januari. Det är bra producerat, rätt poppigt med vemod och det gör det dom gör bra. Men just den här sortens punk är sällan en favorit hos mig och jag kan inte annat förutom nämnda ord rekommendera denna skiva och detta band till sådana som gillar band som Masshysteri och Vånna Inget.
 
De fyra spåren heter: Guds Dotter, Kom Närmare, Bellevue och Korridorer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: