barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Suicide Syndicate-Savage barbarians have feelings too.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Ett band jag hört förut men nog oftast blandat ihop med ett annat (med snarlikt namn) Denna skiva släpps inom kort, närmare bestämt den 22:a januari och det här lär nog bli den mest förvirrade recensionen någonsin.
 
Bandet spelar punk, eller punk med glaminfluenser? Med lite skänk av viss rock n roll? Och jag kommer på mig flera gånger, främst under första halvan av denna 10 låtars skiva att tänka på...psychobilly? Nästan så att jag väntar på att ståbasen ska komma in men någon sådan kommer aldrig. 
 
Det är i alla fall ett bra drag och jag är övertygad om att bandet är bra live. Det gnids mycket på gitarren i en del flippade/stökiga solon och överlag så låter bandet djävligt skitigt. Och som sagt:bra.
 
Ska jag nämna tre favoriter så blir det som det oftast blir-titelspåret, The truth is out there, In so many ways som har en mycket bra refräng och det är en sådan där pepplåt om att stå på sig själv och gå rakryggad genom livet. Jag vill även sticka in en fjärde-Fuck aina som handlar om våran fantastiska poliskår.
 
I övrigt ger jag mig inte på att försöka namnge något band som jag kan ana är bandet influenser eller vilka de typ låter som. Det är bra rock n roll helt enkelt och jag tror den här skivan går hem i flertalet subkulturella läger.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: