barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Rotten Mind-I`m alone even with you.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Detta band föll jag för pladask första gången jag hörde, och nyligen fick jag äntligen se dom live och införskaffade då denna skiva. 
 
En skiva som knappt innehåller en enda glad textrad. Eller jag kanske ska skriva att det är en del miserabla ämnen som ta upp, utan att det egentligen blir nattsvart eller emo. Trassliga relationer, alltför mycket och djupt  nedtittande i glaset och människor som visar sig vara några helt andra än vad man trodde...är några saker som avhandlas.
 
Och det är otroligt svårt att välja en knippe favoriter för skivan är helt kanon från början till start. Men just idag så väljer jag Teenage mess upDamaged State Of Mind och Can't Control Me No More för sakens skull för jag hade lika gärna kunnat välja lika många till som är hur bra som helst.
 
Nu sätter jag inte betyg i sifferform på den här bloggen men hade jag gjort det hade det blivit fem hjärtan inlindade i taggtråd av fem möjliga.
 
Musikmässigt då? Hur låter dom?
 
Tja...i mina öron så känns det som en blandning av Buzzcocks och The Ramones. Och att det här gått hem i många stugor har jag inte alls svårt att förstå. Snarare så har jag svårt att förstå dom som lyssnar på punk som  inte gillar det här.
 
Svinbra helt enkelt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: