barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

V/A-Turist i Tillvaron # 9.

Kategori: Skivrecensioner.

 
 
 
Det är sagt att denna volym ska avsluta serien, men det har vi å andra sidan hört förut. Skulle det nu vara så-så är det kul ur min lokalpatriotiska synvinkel då Johanna från Comminor pryder omslaget, bandet som medverkar med Rubble boy förresten.
 
Som vanligt bjuder Sörling på en stor blandning av olika sorters punk och hardcore-samt en avslutning med baktakt i sista spåret av The Liptones. En del grejer är för hårda för min personliga smak men visst så fick jag i och med denna samling upp ögonen för en del band som jag inte hade hört innan.
 
På A-sidan gillar jag bland annat Distraktion, Bad Dreams Always och Lycka till. En del av låtarna behandlar klassiska ämnen inom punken som samtidigt kan vara lite tjatiga att höra ännu en gång men ändå tidslösa grejer om ordningsmakten till exempel.
 
På b-sidan gillar jag som vanligt bandet Elin och Staffan är med i-här heter dom Toxo som lagom till skivans släpp hade splittrats, om jag inte minns fel. Här medverkar dom med Så rå som tillsammans med Perculator är bäst på skivan.
 
Jag gillar även D-takters vars Guldet blev till bajs satte sig i huvudet direkt och blev kvar där i flera dagar. Överlag är just b-sidan sådär lite för hård för suckern för melodin i mig men överlag så är det en helt okej samling.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: