barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Razorcut-Common enemy

Kategori: Skivrecensioner.

RazorCuts foto.
 
Melodiös Oi! från Australien med väldigt utpräglad aussie-dialekt. De tidigare skivorna med bandet som jag hört har varit mycket bra och kommit med på top 10 på mina årslistor och den här är hittils en bra kandidat till den listan, även om de bara är i slutet av mars.
 
Melodiöst som sagt, eller om jag ska säga tralligt....trots att låtarna är bra så blir det ibland lite på gränsen. Det "får" inte bli mer tralligt för då blir det för mycket-på kommande släpp. Ibland blixtrar dom till med lite hårdare sound och dom låtarna står ut lite extra. 
 
Det är även ett plus i kanten för den kvinnliga sången och körandet som kommer då och då.Om det är Dox på gitarr eller Jig på bas som gör det ska jag låta vara osagt men det är ett bra tillskott till sången...då jag älskar kvinnliga röster inom punken.
 
Tre bästa: The old and the new, We are not defeated och Set them free.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: