barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Bombshell Rocks & Angers Curse.

Kategori: Gigrecensioner.

Då var det äntligen dags för vad som hade all potential att bli årets gig. Bombshell Rocks på hemmaplan med återvändande Mårten på sång. I pressen, främst den lokala - kallades detta, lite felaktigt "originaluppsättningen" men vem är petig? Det fanns också potential för väldigt bra vimmel och jag måste redan nu säga att kvällen blev magisk.
 
Pga teknikaliteter så hade jag inte köpt biljett, så planen var att gå ner och hänga på låset men som tur var kirrade John, som jag såg BSR x-antal gånger när det begav sig för 15 år sen, i bandets tidigaste dagar-plåtar så strax efter 18 kunde man slappna av och koncentera sig att ladda och slippa oron för att eventuellt inte komma in.
 
Vi ramlade in på Sigurdsgatan strax efter 21:30 och stället var bra fyllt redan då. Jag fick direkt känslan av klassträff då väldigt många från back in the day var där så det blev mycket skakande av händer och kramar. Skämtet för kvällen blev konstaterade av hur många år som gått sen man såg BSR:s första stapplande steg så det blev en del snack om flyende hårfästen och rondörer kring magar. 
 
Angers Curse öppnade och Mange hade gjort valet att starta med stickad tröja, givetvis åkte den av rätt fort och jag tyckte lite i början att sången hördes lite dåligt och att han tog lite väl många pauser - men visst levererade bandet och Manges panna fick fler sår än vanligt efter det traditionsenliga skallandet av micken. Efter en bra blandning av lite äldre och nyare material avslutade dom med en cover på Aint like you av Blood for Blood och då var jag tvungen att vara med och slita i micken och gapa med. Tredje gången i år jag bevittnade dom och de går från klarhet till klarhet-vilken start på musikkvällen.
 
Och huvudakten då....några timmar innan meddelade bandet att de haft "krismöte" angående Mårten då han tydligen varit sjuk i ett par dagar och tydligen samma dag fått rådet att åka till sjukan. Jag blev dock inte orolig då för skulle det krisa sig så sjöng ju faktiskt Crippe i bandet efter Mårtens avhopp. Men sjukdomen ifråga som skulle påverka rösten....verkade vara helt bortblåst och djävlar vilket drag och vilken spelning det blev! Jag tappade snabbt bort mig i hitkavalkaden men jag saknade ingenting då vi bjöds på Madhouse, Joker in the pack, Underground radio och Radio Control bland annat. Minis bas krånglade en del med sladda och dylikt, faktiskt så spelade han runt hälften (?) av konserten med bara tre stängar. Och de 4-5 sista blev en kanonavslutning där de bland annat körde en cover på Operation IVY-Gonna find you, där Mange från A.C och Jocke från The Value joinade på scenen....de  la även in någon rad från Running från deras första demo-vilket var kul. Det dansades på bra från folket och mycket allsång så....folk var djävligt nöjda och visade det också mycket bra.
 
Så....som sagt, jag känner mig manad att använda ordet magiskt. Det här var helt klart årets spelning och klart den bästa om man ser till allt med vimmel och så. Så stort tack till alla medverkande och inblandade. 
 
Och I pity you som inte var där.
 
Sjysta bilder:
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: