barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Alonzo & FAS 3-Dansa som en fjäril.

Kategori: Skivrecensioner.

 
Jag vet inte hur pass nu den här skivan är, men jag köpte den i alla fall när jag såg bandet live tidigare i år. Och vilken upplevelse. Alonzo älskar verkligen att stå på scenen och även om jag mycket suktade efter att få höra de gamla klassikerna som KSMB gjorde (och visst kördes det mycket sånt) så är det kul att de är ett "eget" band och inte bara kör på någon nostalgi-nerv.
 
Titelspåret är en riktigt energisk dänga som handlar om att inte ge upp, och det vet ju herr Alonzo själv mycket om, med tanke på hans privatliv som han bland annat speglat i böcker. Och refrängen sitter riktigt bra!
 
Första gången föll jag, andra gången föll jag, tredje gången föll jag, fjärde gången föll jag, femte gången föll jag, sjätte gången föll jag och sjunde föll jag men åttonde gången-ja, då står jag kvar!
 
B-sidan är den lugna Inte ett ord till, som till stor del är lugn och akustisk. Den är riktigt bra den med och jag kände efter de bägge låtarna att-jag vill ha MER. Så jag ser gärna en fullängdare snart, och jag ser gärna bandet live igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: