barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Angers Curse, Dobermann Cult & Tvärnitad.

Kategori: Gigrecensioner.

Lördagens gig ville jag verkligen inte missa, Angers Curse, Dobermann Cult och Tvärnitad. Dock så var jag lite sådär att knalla ner i regnet men det var inget ett paraply inte kunde lösa. Väl därnere var det mindre bekanta än vad fb-listan för eventet visade-  men det är ju mer regel än undantag. Där var iafNagelteknologenVegan, Herr och fru Ekman (den förstnämnde får priset för bästa ansiktsuttryck då hans öl spilldes ut av en moshande snubbe) Arkelogen, Läraren, Slumlord (som kom direkt från Sthlm Marathon), Frej, V-ås Johnny Thunders och Majsan bland annat.

Angers Curse öppnade (senare än utannonserat) och även om det var bra så tycker jag det där lilla extra saknades....bara en sån sak att Mange INTE skallade micken tills han började blöda. Men det kanske var för att mina förväntningar var ganska höga som jag tyckte det var lite...tamt. Framför scenen gick det lugnt, som mest under kvällen var det kanske 10 som röjde....ganska vanlig syn på en V-ås spelning. Såvida det inte handlar om drogfria spelningar på Växhuset så rör sig folk VÄLDIGT SÄLLAN. Det är kanske lite ibland för mycket hållande på imagen. Jag drog iaf mitt strå till staken med att inleda divandet (dajvandet).

Dobermann Cult såg jag förra sommaren på Pretzeltown, då hade de den otacksamma (och omöjliga?) uppgiften att gå på efter Always War....trots att de var bra så såg de ganska bleka ut i jämförelse. Men på Bankiren var de klockrena och sångaren Martin ska ha en eloge för att han verkligen gav 100% på scenen. Han har nog mer på golvet än på scenen, det blev t.o.m en sväng på bardisken...men överlag så jobbade han för i princip ingenting. Respondsen uteblev nästan där med, och deras One man moshpit blev nästan signaturen. Jag drog dock en dive till och hetsande även Lillan att göra detsamma - inte för att jag är någon Herkules men när jag tog emot henne så....ja, låt oss säga att jag kände mig stark. Damen ifråga åstadkom även ett djupt sår på benet från piten så...kvällens hjältinna?

Tvärnitad
gick på som huvudakt men de funkade inte den här kvällen för mig. Jag gillar dock deras första platta, och hade tänkt köpa den nya men det glömdes av. Dock så var D.C frikostiga och bjöd på två stycken....jag gillar verkligen de två jag fick, cred till att de kör på punk/skin unityn så hårt i texterna....något som är rätt bortglömt i HC-Sverige. Överlag tycker jag bandet har bland Sveriges vettigaste och bästa texter...i låtar som bland annat: Cursed to be, Kids vs pigs, You are royalty, Heart and soul och Lovesong.

Efter att petat på en del folk med mitt paraply så gick jag samma väg hemåt med två fyllbultar....som tog och fortsatte men jag tackade för mig och kvartade in rätt fort.

Sjyst kväll, sjyst kväll.

Fast hur kunde det bli så att jag fick en Corona varje gång jag sa Sofiero?
 
 
(12-06-04)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: