barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Chain Reaction/Agent Attitude/Scandinavian Hateland/Hårda Bud.

Kategori: Gigrecensioner.

Min beundran för V-ås HC-scen och scenen inom 10 mils radie (ungefär) väcktes runt 3-4 år sen. Jag såg ett par riktigt bra band på Tajjen och tyckte folket överlag var väldigt dedikerade och verkligen inne i sin scen. Bland annat såg jag Let me Out två gånger, så när jag fick veta att två från det bandet bildat Chain Reaction och skulle lira på Växhuset..var det självklart att gå ner. Även Agent Attitude, som jag lyssnade in mig snabbt på samma dag, hade potential att bli ett nytt favoritband.

Och de två banden blev bäst under kvällen. De förstnämnda har sångaren Vini från nämnda Let me Out, och det blev riktigt bra. De fick mig fast redan i första låten, med samma som bandnamnet. Ganska allsångsvänlig HC med sjyst attityd, en annan låt som stod ut var Bragging Out, (tror jag den hette?) som handlade om ett tidslöst ämne som kan appliceras på i prinsip alla musikscener och subkulturer....det är lätt att bilda t.e.x ett band och påstå sig vara HC (i det här fallet) men sen kommer ju fler saker till än bara slå sig för bröstet och vara så djävla macho...köpa zines, gå och se andra band med mer. Sådana låtar brukar lätt bli "vi-är-så-äkta-och-alla-andra-så-fejk" men så blev inte fallet här.

http://chainreactionhc.bandcamp.com/

Agent Attitude var inte långt efter under kvällen och har all potential att bli ett nytt favoritband som sagt. En platta måste skaffas snart, ångrar att jag inte gick och hörde om det redan igår när läge fanns men,men.

http://agentattitude.bandcamp.com/

De övriga två akterna var Scandinavian Hateland som var okej musikaliskt även om det blev lite gällt och skrikigt mellan varven, bandet hade tre gitarrister och det var första gången jag såg något sånt.... Hårda Bud får plus för att deras två sångare sjöng på svenska men i min bok var det en sångare för mycket, eller på ren svenska: det var en sångare som inte höll måttet.

All in all: Ännu ett bra arrangemang av V-ås Straight edge, ska det fortsätta i den här takten lär jag ha en hel drös med nya favoritband innan året är slut..keep the coming.


(12-03-11)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: