barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Free pussy riot stöd gig.

Kategori: Gigrecensioner.

Jag var verkligen i valet och kvalet inför stödgiget för Pussy riot igår...jag ville VERKLIGEN gå, både för att stödja en bra sak, banden och Västerås Straight edge. Men jag hade ju varit sjuk sen i tisdags...och det hade verkligen gått i vågor men vila, en del alvedon och en gnutta envishet gjorde att jag och L knallade ner strax efter sju.
 
Vi missade ingenting, jag tror det blev en väntan på en 20 minuter men vad gjorde det. Jag surrade lite om spelningar med Ordvitsaren och morsade på AC-Mange innan Violent running tribe klev på. Jag har hört dom förut och de var bra, även om jag föredrar - när det gäller HC-mos från början till slut. Det rappades lite kort i någon låt och till min förvåning så funkade det....har lite svårt för just det i min HC annars. Det rördes lite på fötterna och det är kul att se kids som VÅGAR röra på sig utan en droppe alkohol i sig...överlag - som jag skrivit förut-så hyser jag respekt för redan nämnda arrangörer, banden och de som går på gigen...skönt att se att en vettig tillväxt finns. En generation som "borde" vara generation gratis och generation spotity - är väldigt dedicerade, köper och säljer merc, stöttar banden o.s.v....jag hoppas verkligen de kommer vara kvar och att vi äldre lyckas "ta hand om dom"..i den mån det behövs..jaja, jag tror ni hajar hur jag menar. All respekt till er-you are royalty to me!
 
Ehres var nästa band, bestående av två ansikten man ofta ser på gigs. Och de lät mycket lovande....tyckte nästan de lutade mer åt 70-tals punk än HC (även om sången var lite mer influerad av HC)...dom vill jag helt klart se igen.
 
Dätr fick det blir ridå för min de, jag hade överskattat min friskhet och febern satt i....jag köpte senaste plattan av Tvärnitad innan vi gick (blir några rader om den snart-skitbra platta), jag kom mig dock inte för att handla från Stop talking men de har jag kollat upp på fb så jag ska slänga iväg ett mess och beställa några pins, en patch och en platta tänkte jag.
 
 
En lite kortare kväll än väntat men mycket trevlig.
 
 
(12-08-18)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: