barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

PSK dag 1.

Kategori: Gigrecensioner.

Så var det äntligen dags för PSK nummer 4. Förväntningarna var höga och inte helt oväntat vaknade jag djävligt tidigt och väntan blev lång från att jag vaknade tills det var dags och åka strax efter halv tolv. Var nere och mötte upp Batteristen i god tid efter mest irrat runt hemma lyssnades på Sham 69, Evil Conduct och 4 -skins bland annat. Den officiella resedrycken Varm och kall korkades upp och det blev ganska fort nästan en nakenchock på tåget av undertecknad så...skulle standarden sättas där? Inga fler resenärer fanns på tåget vad jag såg men det blev annorlunda när vi väl kom upp och innan vi äntrade vandrarhemmet blev det stopp på bland annat O' Connells. Väl vid vandrarhemmet installerade vi oss fort och morsade på rumskamraterna som var folk från Örebro och Tyskland.
 
Broder Tuck var givet som första stopp innan vi skulle ner till Fryshuset och där var stämningen sjyst.Musiken var först var rätt trist men sen ordnade upp sig. Vi satt mest med ett gäng finskor och sen slöt även lite bördiga från E-tuna upp och några andra Västeråsare fanns även på plats. Det blev bra slirrigt för en annan ett tag där och jag undrade verkligen hur det skulle gå...men handbromsen sattes i REJÄLT-något fler borde gjort så jag var i bra form när vi väl kom ner-efter mycket om och men. 
 
Husbandet Agent Bulldogg öppnade med ett bra set följt av Argy bargy som jag är pinsamt dåligt inlyssnade på efter första plattan men djävlar vad bra det var. 
 
Infa Riot fann jag rätt tidigt i mina yngre punkdagar så jag hade verkligen sett fram emot att se dom. Och inte blev jag besviken av hitkavalkaden med The Winner, Five minute fashion, Still out of order, Catch 22 och Riot, riot bland annat. En helt suverän insats.
 
Givetvis blev det en hel del vimmel där man träffade mycket trevligt folk från när och fjärran men i vilken ordning och under vilken tid samt mellan vilka band....har totalt försvunnit i mitt huvud men ni vet vilka ni är. Och helt ärligt så stod jag mest på samma plats under hela helgen...eller ja, i alla fall mest vid samma person. Det kändes som om det var en hel del tissel, tassel och granskande men det är väl så det brukar bara kanske...
 
Peter and The test tube babies avslutade kvällen, ett band jag hade hört ska vara djäkligt kul och bra live. Och jag blev inte besviken av att höra Maniac, Transvestite, Banned from the pubs, Keep Britain untidy, Jinx med fler...avslutning med Abba-covers får man se som stod humor av bandet från Peacehaven. Det var djäkligt bra drag framför scenen och bandet såg ut att stortrivas.
 
Efter en vurpning som resulterade i ett sönderslaget knä för en i sällskapet så blev det mat och surrande med de otroligt trevliga snubbarna i Black Marias som undrade en del över vår svenska fauna då de sett väldigt konstiga fotspår dagen innan. Planen var att gå och lyssna på när Bangarang lirade skivor på Bonden men trots en vägbeskrivning hamnade vi helt åt helvete men det styrde upp sig till slut och vi var väl där en knappt timme. Otroligt skön stämning med en ganska blandad publik...men man såg ju helt klart att i princip alla "hörde dit" eller inte hamnat där av en slump om man säger så. En vimmelfotograf var fram och förevigade en inte helt ovanlig syn för helgen och kvällen där tog tyvärr slut för tidigt till tonerna av,...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: