barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

PSK dag 2.

Kategori: Gigrecensioner.

Starten på dag 2 blev nervös och trevande...främst för att jag var tvungen (eller valde, allt är relativt) att bege mig långt åt helvete dagen innan och jag och lokalsinne....det var bra nervöst på tåget som skulle ta mig till centralen. Men väl vid stationen sprang jag på Black Marias igen så det var bara att slå följde där och in på första bästa pub vid Skanstull där Batteristen slöt upp och vi gick igenom dagen innan. Det blev bara en snabb öl där för i alla fall för mig behövdes mat och uppfräschning. Efter det och några nödraketer knallade vi en hal och krånglig (?) väg till Frysen där det var glest med folk och överlag lite avslagen stämning. Men det blev surrandes med Prinsarna och med ganska fler folk överlag än dagen innan som med Malin, Piteå-Robban, Katja, Tima, Lasken, Gurkan o.s.v.... innan det var dags att Contemptuous att göra sitt första gig sen 06 (?).
 
Vilket skulle bli kul att se då jag inte gjorde det första svängen. Öppnande med Good times och sen rullade det på med Evicted (där det blev en del basproblem), Intellektuell, Rock n roll romance, Fanatiker, Move it....och de skötte sig bra och det blev förvisso några felstarter men vad kan man begära? Det var ju bara humor och en skitbra start på dagen och bandet avslutade med Nagel i ditt öga med gästsång av Botas som sig bör. Men vad är historien bakom den medhavda väskan?
 
 
 
Och så Prins Carl då..som nojat en del innan att de kanske skulle få spela inför de få närmast sörjande men så blev det knappast. Plikttroget parkerade vi Västeråsare oss längst fram (ett tag för mig själv, lite annat drog lite mer) och djävlar vad taggade de var! De utnyttjade sin halvtimme bra och hade valt helt rätt låtar som 1460`s, Cowards, They wont let ya, Your life your dream....och det var fler som diggade och dansade loss än lokalpatrioterna, Inge Ansvar och St Pauli skinsen. Så...bra gjort grabbar!

Om Gatans Lag kan jag inte säga annat än att de har en fantastisk frontman som verkligen var ÖVERALLT på en och samma gång....och att de blandade bra med låtar från deras tre fullängdare. Sen att jag kanske nästan ville delat ut lite minuspoäng pga Jonas t-shirt är ju en annan sak....men pga alla låtar de körde, så kan inte köra det.
 
Det blev faktiskt lite kort tagna trots avsaknad i det här inläggen....jag var bara tvungen att gå fram och tacka Lee Wilson för ett kanongig och ta ett idolfoto-karln var hur trevlig och ödmjuk som helst samt djävligt nöjd med giget. Han blev dessutom djäkligt förtjust över en snubbe i mitt sällskaps t-shirt:
 
"Oh, even the psychobillys like us"
 
 
 
 Dagens vinnare, i hård konkurrens blev dock Booze & Glory som jag såg för första gången och faktiskt inte hört så mycket av innan. Men ett band med sjyst attityd och partymusik av rang-och kan ett band få mig att skråla med i West Ham låtar är jag såld.
 
Ju mer det började närma sig Cock Sparrer desto mer tyckte jag stämningen blev hårdare och mer provokativ. Visst kan det bero på två eller i vissas fall-tre dagar av supnade men överlag tycker jag det dök upp fler personer än dagen innan som var utagerande och mer intresserade av trubbel och att visa sin politiska hemvist. Nu blev det knappast heil-fest och visst, om nu 5 pers av fler ahundra gör det så är det kanske inget att fokusera så mycket på men fan...keep your politics out of my music. Jag själv drog ner en högerarm från en yngling vars kompis ursäktade det hela med:
 
"Det är bara gammal vana"
 
Yes..that makes it okey?
 
Jag och damen hamnade långt fram när det satte igång men inte helt oväntat var man i mitten efter halva Riot squad och ölen var utspilld. Godbitar  avverkades som Watch your back, What`s ut like to be old, AU, Runnin riot, Bird trouble, Sussed, Suicide girls, Because your young med mer. Ska jag anmärka på något så kan jag ju tycka att det kändes lite larvigt att roadien passade upp lite väl mycket på bandet....torka svetten kan man väl ändå göra själv?
 
Efter sagt hej då så knallade samma trio som dagen innan till samma kebabhak där det var fullt liv och min gamla boss från Posten dök helt oväntat upp....och såg verkligen ut som han trodde han hamnat i Twilight zone. 
 
Stort tack till alla vänner och PSK-crew samt bandet såklart för en kanonhelg. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: