barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Oi 2 the world.

Kategori: Gigrecensioner.

Då var det dags för den lite skandalomsusade spelningen på Bankiren i Västerås med Agent Bulldogg, Projekt Oi & Kombatants. Jag hade onda aningar angående det här giget men ska inte å in på det djupare men jag blev positivt överraskad då det var lugnt helt utan politiska yttringar och inte ens ett slagsmål (när hände det på ett Oi-gig jag var på sist?). Kvällen startade hemma hos mig med en handfull gäster och redan efter halva första ölen så kände jag att den gick rätt upp i huvudet - jag tog det djäkligt lugnt tyckte jag men jag får inse såhär i efterhand att kommentarerna jag fick senare under kvällen att jag var ganska packad-stämde. Så den här rapporten blir lite haltande pga just det tillståndet jag var i.
 
Vimmelmässigt var det tipp topp med en massa gamla vänner och bekanta-främst utifrån. Det kändes som att det var ganska lite Västeråsare i jämförelse men som sgat var det hur kul som helst och jag skakade tass,utbyte artigheter och surrade med bland andra Lollo, Maya, Camilla, Pike, Sarah, Mange Jaha, Sonja, V-ås Gurkan, Tima, Lill-Robban*2 och en del av medlemmar i orkestrarna för kvällen.
 
Kombatants öppnade, ett band jag tyckte var bra live första gången men desto tristare på deras promoskiva som jag då fick. Dock så växte skivan lite med tiden och Dirty Max är helt klart bäst på den och den kördes givetvis.
Jag gillar helt klart sången och det är något med gitarrljudet jag gillar som fan som jag inte kan sätta fingret på-alternativt inte törs berätta. Liksom förra gången körde dom nästan en handfull covers och dessa var identiska med förra gången-bland annat If the kids are united och Take em all. Sen skiter jag i OM det nu är så att en av medlemmarna var med i ett band som hade rötter i ett annat band som stank ganska mycket politiskt.
 
Projekt Oi var ungefär som förra gången jag såg dom, och jag är inte direkt inlyssnad på deras egna material så jag kan bara peka på coverlåtarna de körde, vilket var samma som då, bland annat Yellow and blue (inget himlande med ögonen den här gången dock) och Beväpna er (som de gör mycket bra)
 
På arslet var det ja....och främst minnet från Agent Bulldoggs framträdande är diffust, men helt klart så levererade de med Karl XII, Sanningens tjänare och Stockholm Skins, de avslutade med en ganska kaosartad (höhöhöhö) version av Chaos där det blev lite stageinvasion-som dock stoppades av någon som trodde (?) att han var security och micken gick runt lite i publiken...förvånansvärt var det många som inte ens kunde texten utan brölade istället. Det var hyfsat röj under alla tre band, vilket mina knän vittnar om idag. Har jag inte ont efter en spelning-har jag inte varit på en spelning.
 
Kvällen avslutades med besök och slafs på Mcdonalds med Tima, Åke och Önskedamen.
 
Så..kvällen som kunde gått hursomhelst gick hur bra som helst.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: