barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Dead Rhythm fest-dag 2.

Kategori: Gigrecensioner.

Efter att hamnat lite på villovägar så var jag först runt klockan 14 på väg hem. Väl på Smedjegatan så märkte jag av en konstig och orolig  stämning i luften med mycket folk i rörelse. Och jag märkte ganska fort anledningen, en viss organisation som man kan tro håller på GAIS demonstrerade. Väl hemma så var det bara att försöka kurera bakfyllan och komma igång igen. Vilket gick sådär, jag och min dryckessyster bestämde oss för att priotera bort Dissekerad och Utanförskapet och dra ner först till Hyrda Knektar. Det blev försiktigt drickande och ett ganska märkligt och creepy sammanträffade...mitt i en diskussion om det otroligt kassa slutet i It så såg jag Carros ögon spärras upp-det satt en jättelik spindel på min axel....
 
Hyrda Knektar ja, på vägen in köpte jag på mig bägge plattorna de hade med sig och lite pins-då jag inte hört så mycket behövdes just detta. Och eftersom jag inte hört så mycket så var jag inte beredd på vad jag fick höra. Jag blev knockad direkt av Om vi kommer fram och efterföljande spår som 1996, Diamant och Gatorna brinner i natt. Helt klart en spelning som kommer upp på topp 10 i år tillsammans med spelningar av Infa Riot, Stiff little Fingers och Booze and Glory. De avslutade detta kanongig med Inga böner hjälper om man inte har en gud.
 
 
 
Och jag måste faktiskt nämnda en av körtjejena-Nicole. Maken till människa att ha utstrålning har jag svårt att hitta. Och då behöver hon inte göra så mycket-hon har helt enkelt "Det" med stort D.
 
 
 
Dobermann Cult spelade i stan i mitten av förra året och ända sedan dess har jag känt ett behov att be om ursäkt för det giget. Bandet gav då verkligen ALLT och Martin var mer på golvet och på bardisken än på scenen-och folk "tackade" för detta genom att stå och glo på sina egna skor i princip. Förutom några få. Här var det bättre drag och jag tror jag fick skor av olika slag både i huvudet och i ansiktet 6-7 gånger-som det ska vara. Och som jag skrivit om bandet förut-så gillar jag verkligen att de pushar för enighet mellan flertalet grupper inom punksvängen. Nu var det väl ett tag sen det var riktigt groll mellan HC-kids och skins (och det kanske inte varit så allvarligt men en liten misstänksamhet har ju funnits...därför är det kul att D.C ger skinsen "plats" inom hc-scenen. En spelning som också kvalar in på top 10.
 
 
 
 
De två avslutande akterna var Knife for an eye, vars sångare jag blandades ihop med ett par gånger under kvällen. Jag tyckte de lät en del som GBH och det är ju aldrig fel. Och Agent Attitude var bra även om jag kanske fick lite för många skor i huvudet under Dobermann Cult för jag minns faktiskt knappt vilka låtar AA körde. 
 
 
 
 
Bara superlativ över denna helg. Och på lördagen presenterades några band till nästa fest som kommer äga rum 4-5 april...och jag vet inte hur pass officiellt det är än och jag vill inte trampa någon på tårna men....jag kan nog med all säkerhet säga att det lär bli utsålt då också.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: