barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Dead Rhythm fest-dag ett.

Kategori: Gigrecensioner.

Så var den äntligen här-två dagar av punk och hc av alla de slag. Jag hade verkligen sett fram emot det här och i vanlig ordning när Ronny arrangerar något så hade han fått till en bra blandning. Efter en lite enklare sammankomst i mitt hem drog vi ner med taxi efter att nästan fått en fladdermus i huvudena-det blev som sagt bara "nästan" för en vägg stoppade hen. Väl därnere morsade det på Maya som stod i garderoben och tjatades lite på Ronny om att jag ville ha ett X som stämpel-men det fick jag inte tyvärr.
 
Efter lite vimmel med fleratlet bekanta från olika delar av Sverige, bland annat Malin som i vanlig ordning fick slängar av västmanländska, fast jag är fortfarande inte säker om hon ändå inte gör sig till lite eller inte ...och  Minna, Saskia, Torse, Mange Återfall, Majsan, David och Johanna, Terre mer fler...och  lite drägglande över Hard and Smarts skivutbud så kollade jag in för mig ohörda Damaged Head, som körde riktigt bra hardcore som jag definivt kommer kolla upp mera. 
 
 
 Enda lokala bandet Prins Carl gick på som tvåa och gjorde en bra insats med en bra blandning av låtar från deras båda fullängdare. Dock så ville tydligen Johan att jag skulle bli överraskad då han satte foten över låtlistan varje gång jag försökte glutta. Och lite överraskad blev jag då de körde Kalle Teodor, som jag inte hört live med dom förut-utan bara i en version de la upp på sin hemsida för ett par år sen. Tydligen är den med som bonus på vinylsläppet av No mercy, ett format av skivan jag inte har tyvärr. Annat de körde var 1460`s (öppningen), Finger up, Your life your dream och Criminals in blue.
 
 
Gatans Lag såg jag inte alls då jag vaktade merchen åt Hard and smart. Förvisso hade jag kunnat stå i dörren med ett öga på scenen och ett åt vänster men jag ville inte riskera något så jag satt vid bordet. Och man tackar ödmjukast för den mycket generösa kompensationen. Bandet lät i alla fall bra och jag dog nog inte av att missa den nakna mannen som stagedivade. 
 
Fredag den 13:e hoppade jag över så sista bandet för kvällen blev Saturdays Heroes, som jag velat se i bra många år. Jag har tyvärr inte kommit i kapp med deras diskografi utan har "bara" de två första som de gav ut själva (även om jag givetvis hört x-antal spår från senare släpp) Men jag var helt klart nöjd med det jag såg och jag utser dom till kvällens vinnare. Jag fick höra gamla favoriter som My life back och Way of a man och jag gillade när Alex slet upp munspelet och drog några repor med den. Näst sista blev en cover på Riot Squad-som tyvärr förstördes av en spontan gästsjungande yngling men desto bättre blev Finspång där det blev en mindre stageinvation av bland andra Micke och Stefan på Prins Carl.
 
 
 
 
 
 
En mycket bra öppning och en trevlig och skön stämning överlag. Och att ölen var billig gjorde ju inte direkt saken sämre.
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: