barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Mimikry+Död Romans.

Kategori: Gigrecensioner.

Då jag faktiskt sett Mimikry närmare en handfull gånger under de 2-3 senaste åren så borde jag vid det här laget hajat att dom drar en hel del folk-så varför jag inte köpte förköp inför deras spelning på Bankiren är ett mysterium.
 
Jag kom dock inte på nåder utan förköp-eller på grund av min naturliga charm-lagom till lokala Död Romans skulle gå på för sin andra spelning någonsin. 
 
...med en ny eller tillfällig gitarrist så övertygade dom ännu en gång med låtar som redan verkar ha fastnat hos folk:
 
 Blod-svett och tårar, Aldrig som mej (som låter väldigt mycket Ebba Grön och det kan ju inte vara fel?) och Hjärta av guld bland annat. Jocke från The Value gästade på sång i en låt och bandet avslutade med en bra cover på Flyktsoda med den som sagt nya eller tillfälliga gitarristen. 
 
 
 
 Och Mimikry då....som jag aldrig riktigt hajat grejen med-dom är bra live och okej att lyssna på men har ännu inte riktigt blivit min kopp te eller glas samarin. Men jag måste säga att de börjar bli det.
 
Mer och mer för varje gång jag ser dom och även om deras punk inte är en sådan som jag normalt lyssnar på hemma så börjar jag gilla flertalet låtar. Många som jag ännu inte vet vad dom heter än men bland annat så körde dom Ni  får aldrig in mig där, Var ska du sova i natt, När jag mår skit-vill du ha mig då och Alderland bland annat.
 
 
Nästa gång kan jag säkert nämna fler låtar, och ser dom igen-det gör jag gärna.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: