barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Classic punk revisited.

Kategori: Gigrecensioner.

Bankiren på lördagen bjöd på punkcovers, det hade utlovats en resa från 70-talet och framåt framförda av Kir Bash band och en del gästartister.
 
Jag var lite orolig innan att det skulle bli after-ski känsla där det skulle komma en massa folk som normailt lyssnar på punk sparsamt men som överförfriskade skulle  skråla med i de få ord de kan i 800 grader.
 
Men det skulle bli intressant att se vad bandet skulle åstadkomma, jag visste att de kan lira och har en del kunskaper men ofta blir det VM i självklarheter när sådant här ska avhandlas....och ja, kanske är jag petig och tar det hela lite för allvarligt men punken var min första kärlek och ja-jag tar det allvarligt.
 
Men det hela blev bra. Bland annat bjöds vi på under de två seten:
 
Timebomb, Ever fallen in love, London Calling, Blitzkreig bop, If the kids are united, Anarchy in the UK (som dock lät mer som Mötley Crues tolkning), Should I stay or should I go och  Pretty vacant.
 
 
 
 ....samt en del amerikanskt som Bad Religion (21 century digital boy), American Idiot och Basket case av Green Day och tyvärr Blink 182.
 
Bäst var Tossa (Puffball, Tribualtion) som drog av New Rose och Sonic Reducer.
 
Jocke från The Value när han sjöng Dead Cities av Exploited.
 
Och Stålis, som spelat i jag vet inte hur många metal-band (och för närvarande frontar Bombs of Hades) bidrag som var Holiday in Cambodia och Last Caress.
 
 
 

 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: