barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

By the Way, Västerås Cityfestival.

Kategori: Gigrecensioner.

Västerås riot grrrls första spelning av två på Cityfestivalen i år. När jag såg dom för första gången för några månader sedan blev jag imponerad och jag blev mycket nöjd även den här gången.
 
Efter ett tal på engelska av Agnes, som jag inte vet var egenkomponerat eller skrivet av någon annan så drog dom igång med Blind opression.
 
 
Bandets motto är att "ta över världen med glitter,mens och politiska texter" och jag måste säga att de levererar med just det, inte minst texterna för deras låtar innehåller bland annat fraser som "burn the system-fuck the police" och angående mens så handlar deras senaste singel om just det, Watch me bleed som var andra låten i setet, tillika en av deras bästa.
 
 
 
Liksom förra gången jag såg dom så var dom kul att se på scenen ifråga om scennärvaro, speciellt Agnes som klart var på hugget trots att hon "var trött efter spelat barnlåtar tidigare på dagen iförd en kackerlackadräkt"
 
7 låtar blev det totalt och för min del hade de gärna kunnat fortsatt ett tag till. Ett av de mest spännande och lovande banden från stan på bra länge.
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: