barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Neverland+By the Way.

Kategori: Gigrecensioner.

Jodå, det blev en sväng ner till Cityfestivalen på lördagen igen då jag ville kika på By the Way en gång till.
 
Och som bonus hann jag se bandet som spelade innan-även dom lokala helt med tjejer i sättningen-Neverland. Som spelade 4 låtar av pop/rock snitt vid namn Stop,Healing och One day, vad den första hette sa dom inte.
 
 
Och By the Way spelade även dom fyra låtar...där jag fortfarande inte vet vad låt nummer två heter, vilket är frustrerande då jag tycker den är väldigt bra, en av deras mest talande låtar (politiskt) tycker jag och det vill inte säga lite. Övriga tre var Blind opression, Watch me bleed och Not my job.
 
 
 
Kort men trevligt av två bra band och att det var just så kort var väl att spelschemat var ganska tajt. 
 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Hej! Andra låten heter S.C.U.M Bag och är en tribute till Valerie Solanas som har skrivit S.C.U.M Manifestet. //Btw

    2015-06-27 | 14:33:26
  • MM säger:

    Tack! Den körde ni som sista på KG festivalen om jag minns rätt?

    2015-06-29 | 12:56:28

Kommentera inlägget här: