barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Utanbygatan, Västerås Cityfestival.

Kategori: Gigrecensioner.

En spelning som jag var orolig skulle regna bort. Runt en två timmar innan bjöds gurkstaden på ett mindre skyfall (Oh, härliga svenska sommar) men det klarnade upp efter ett tag och såg helt okej ut när klockan började dra ihop sig till 19.
 
Utanbygatan hade dagen till ära, och som jag hoppas blir ett stående inslag-fått tilskott på scenen i form av två blåsare plus en körtjej, så jag antar att det var Utanbygatan 2,0 vi fick se på Stora torget.
 
 
 
Minst sagt tjock på scenen blev det, så det var tur att de fick en stor scen. Dock så saknades Malin, precis som på KG Festivalen, så jag undrar om bandet drabbats av ett avhopp?
 
Angående väder och vind så började det regna redan i andra låten. Det brydde sig dock inte majoriteten av publiken om utan dansade på. 
 
 
 
Efterlåtar som bland annat Regn och min favorit Tiden går så hade det gått en halvtimme när bandet gästades av Silly Section. En lokalduo som är lite för "modern" för min smak och faktiskt så tyckte jag deras gästspel förstörde mycket av spelningen. Jag är inte alls mycket för toastande eller gapande av enstaka fraser, dock så verkade en stor del av publiken, främst de barfota med dreadlocks gilla det då de gick mer eller mindre bananas.
 
Runt då så lämnade jag faktiskt spelningen, men det ska tilläggas att det var för att komma i tid till Johan Johansson som skulle spela på den akustiska scenen.
 
Så för att sammanfatta så levererade bandet igen. Som redan nämnt på hoppas jag att de nya inslagen blir bestående och att den där singeln kommer snart.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: