barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Allvaret-Tormented & The Dahmers.

Kategori: Gigrecensioner.

Månadens (februari) sista dag bjöd på efterfest till Ramones FC`s innebandyturnering med Allvaret, Tormented och  The Dahmers på scenen nere på Bankiren.
 
Turneringen hoppade jag och inför kvällen såg jag egentligen bara fram emot att se Allvaret, vars platta Tänk på döden gått varm sedan jag köpte den.
 
Och jag har velat se Sushila live på scenen i åratal, då jag gillade Fistful när det begav sig för x-antal år sedan, och passande nog hade hon en t-shirt med just det bandet på sig.
 
Och jag kan inte säga att jag blev besviken. Skönt att bocka av dom på listan och det var tur att, lite för ovanlighetens skull-att ljudet var såpass bra som det var. Favoriterna från plattan brändes av, och jag gillade främst favoriterna Populär och titelspåret. 
 
Detta var faktiskt första spelningen för mig i år och den kunde tamejtusan inte ha börjat bättre.
 
 
 
Nästa band var Tormented, som jag inte hört innan och inte direkt haft några ambitioner att göra det heller. De ska tydligen spela "dödsmetall av gamla skolan" och det är något jag aldrig varit inne på men en del grejer var lite....svängiga (?) och de är säkert bra på vad det gör men inte min kopp thè eller glas samarin så jag ordar inte mer om det.
 
Som avslutning uppträdde The Dahmers från Bromölla. Ett band många bekanta gillar men som jag inte lyssnat in mig på riktigt, men en del hade pluggats innan och jag hade tyckt det var bra och bra var de även live så detta band ska det djupdykas mer i. Och bandets hela estetik med gigplanscher, t-shirt motiv o.s.v är något som ger dom pluspoäng i mina ögon.
 
Bra start på gigåret, sisådär uppslutning kanske men som sagt-bra ljud och en bra blandning av band.
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: