barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

Klubb Antisocial # 18.

Kategori: Gigrecensioner.

 
 
Undertecknad tog chansen att besöka Klubb Antisocial i lördags, en klubb som alltid levererar men som jag besökt alldeles för få gånger. Denna gång var det Midnite Stalkers, Projekt 9 och Sista Klivet som skulle spela, och jag åkte med sistnämnda band från gurkstaden runt tre-snåret.
 
 
 
Resan upp gick hyfsat smidigt förutom en krock bakom oss och lite förvirring när vi väl parkerat (lantisar på vift) men efter lite om och men så hittade vi till Broder Tuck där batteristen Danne anslöt efter en stund. Efter en påbörjad första öl (för några av oss i alla fall) så kom Tova i sällskap med Pontus för att hälsa oss välkomna. Först på plats (nåja) var dock Bucka Hans , som skulle sköta ljudet. I hans sällskap var Christopher. 
 
 
 
Efter soundcheck för S.K så skulle den där väntan med stort och utdraget V komma...så vi gled iväg till Nortons för att ta en öl med Ronny. På plats fanns x-antal bekanta ansikten, bland annat Reidar och Domar,  och vi blev där längre än vad vi planerat. Den där snabba ölen blev både två och tre.
 
 
Efter surr och utbytande av kramar och artigheter med diverse folk så gick Projekt 9 på, faktiskt första gången jag skulle se dom. Och jag blev inte besviken. De röjde på som fan och i sanna punkanda var det svårt att få till något bra kort på Erik som var mer vild än tam-precis som det ska vara. Bland annat fick vi höra Nitlott, politiker och Clockwork orange horrorshow.
 
 
Och andra spelningen för Sista Klivet då....det började bra i Rika barn men för att gå händelserna i förväg så avslutades setet i förtid då en medlem inte bara tittar lite för djupt ner i glaset-utan trillat ner i det.
 
Trist och snopet men sådant som händer antar jag. Det fick avslutas i aningen kaotisk stil med Taj Mahal och Razors in the night, eller om det var tvärtom (fler hade kikat ner i glaset). Det lilla vi fick höra var i alla fall bra och Mange var taggad (trots att han inte blödde) och nämnda Razors in the night fick dock delar av publiken och främst Mlad ta hand om.
 
 
(bild snattad av Korell)
 
Och där tog kvällen slut sen, då vi åkte hem pga diverse orsaker så Midnite Stalkers missades. Och jag tänkte väl i bilen att "hoppas nu inte Texas Terri dyker upp som gästartist men dagen efter fick jag veta att det som tur är inte blev så. För det hade jag gråtit blod om jag missat.
 
Bra arrangemang återigen av Klubb Antisocial och vi ses den 24 oktober.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: