barbedwirelove.blogg.se

facebook.com/barbedwirelove77

T.S.T & Dissober.

Kategori: Gigrecensioner.

Bankiren bjöd igår på punk av hög klass i form av Dissober, som alltid är givet för mig att gå och se samt den andra spelningen på tjugo-någonting år för T.S.T. Då jag missade den första för det sistnämnda bandet för lite över en månad sedan på Gruvpunken så var det givet att gå, samt för att se Dissober också såklart.
 
Dissober som sedan väldigt nyligen har en ny sångare i Adam, som skötte sig väldigt bra och även Micke gled upp för att ta ett sista farväl av bandet i några låtar. Vi bjöds på godbitar som Warlords, Never obey och givetvis Sober life...no way bland annat. En bra insats och ibland så kan det ju bli så att man mest väntar på huvudakten och "genomlider" förbandet men så var inte fallet här.
 
 
 
 
Och så T.S.T, bandet som jag inte såg när det begav sig (på grund av min ålder) men ändå vuxit upp med genom deras skivor och såklart en del historier från den tiden. Så visst var det spänt och trots att jag redan var helt övertygad om att bandet skulle leverera så var frågan ändå lite-hur pass mycket?
 
Och jag kan säga att det inte var tråkigt en sekund. Risken med återföreningar är ju att det kan bli bara nostalgi i den formen att "kul att se dom men vad gamla och trötta de blivit" men dom var bra-punkt slut.
 
De äntrade scenen till ledmotivet till Twin Peaks (pluspoäng redan där) och efter öppningen med It`s a crime to be young så fortsatte det med öppnande av kistan med deras låtskatter. No teenage future, Looking at you, Väktarnas Värld, War is hell, No goverment, två versioner av Västerås Punx, min personliga favorit Song of victory och så vidare....så ja, jag saknade inte någon låt.
 
 
 
 
Dom hade helt klart kul på scenen och det var även kul att både Richard och Karri var med bakom trummorna. 
 
 
 
Avslutningen...var det tydligen lite debatt om hade jag fått  viskat i mitt öra. Men det blev som brukligt Teenager in love och det får väl anses som pricken över det berömda i:et.
 
Så-bra från början till slut och bandet var som sagt bra-punkt slut. En helkväll helt enkelt som var lyckad på alla sätt och vis.
 
Och som tur var blev det inget urinläckage på scenen denna gång.
 
(Tack till Ewalena får lånet av bilder)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: